Julafton avklarad

Nu är man tämligen mätt och belåten, känns som det varit mat och dryck mest hela tiden från kl 16,rätt livad dag from brorsans familj dök upp, kul att se småkidsens upphetsning på julafton, skaplig förväntan innan tomten dök opp. Men dom verka riktigt nöjda med va dom fick,  blev väldigt lite tv denna julafton, kändes helt okay.

Nu laddar vi för traditionsenliga juldags innebandyn i Mangskog, har väl kört sen typ 95. Vi har med starköl i insats och delar opp i 3 manna lag, sen festar i efteråt. Blir väl Tiki framåt kvällen.

Apropå innebandyn så är jag riktigt sugen att köra fullt ut som goalie resten av säsongen, har fått tillbaka suget på att stå i mål, inte känt det på riktigt på typ 7-8 år. Är ju lite krångligt när man jobbar 2 skift men lutar åt att ja försöker lägga ner mig rejält resterande del av säsongen, är man nog bra?? Vette fasen, strunt samma, huvudsaken är ju att det är kul. Nästa år tror jag att jag avstår helt från ledarskap, är nog nyttigt att hålla uppe ibland. Folk tröttnar ju garanterat rätt rejält på en stundtals oxå, så är det ju. Vet ju själv hur man känner som spelare om man hör en röst för ofta. Apropå målvaktsspel så handlar ju det mesta om att vara 100% fokuserad och med i matchen. Mitt målvaktsspel går ju ut på att läsa spelet och komma så nära avslutaren som möjligt. Inte behöva göra så många "räddningar" utan så ofta som möjligt enbart stå ivägen. Prata rätt försvararna, få igång laget när dom är på dekis i en match, få igång backarna om dom inte är på tå. För att klara av att va bra på alla bitarna under en match gäller att man är bra förberedd, har vinnarskalle, snabbt som attan glömmer ev misstag som görs, alltså bara fokuserar på nästa situation + att man har kul och är motiverad.

Trevlig fortsättning på julen folks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0