Lisa

Lisa Lundqvist hamnade alltså högst opp på Damlistan, hon har ju producerat och varit i poängtopp i princip alla lag hon spelat i under karriären. Stark med ett grymt bra skott. Nu till mina tankar på vad jag skulle göra om jag var tränare för Åmotsfors. Lisa har ju haft det lite tungt i år, lite mindre mål än man hade väntat sig, inte alls konstigt däremot. Motståndarna gör ju allt för att stoppa henne + att Åmot oftast spelar varje pass framåt på Lisa, blir lite lättläst.

Nej jag skulle sätta Lisa på backplats ihop med lagets bästa defensiva back, låta henne kliva med i anfallen, mycket skott från distans. Hon skulle garanterat få mer tid att ladda sina skott än hon får nu. Plus att center skulle vara vaken och täcka opp bakåt när Lisa kliver framåt. Lisa själv har sagt att hon blivit för feg dom gånger hon spelat back. Men klart hon skulle kunna fixa det, kopiera Jonas Gustafssons spel som han körde när han var back, mycket skott, stark i försvaret. Och när det drar ihop sig på slutet av matchen skulle hon med lätthet kunna spela betydligt mer än vad hon kan som forward.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0