2008 Here we come

Men först sammanfattar vi 07

Bästa match jag såg Live: Djurgården-Luleå 26 Februari  2-1 S.D 3:e omgången från slutet av serien, båda lagen krigar om 8:e platsen, 13.850 personer i Globen, en match som hade grym intensitet och nerv. Lule kvitterade med 11 minuter kvar och matchen gick till förlängning, DIF avgjorde i 4 mot 3 spel

Roligaste match live: Sverige-Island på nationaldagen, full buss hade vi fixat från Arvika, kanon väder, vi kom till Stockholm tidigt satt på uteservering intill Råsunda, Sverige lekte med Island i 90 Min

Årets minne för livet: Besöket på Nou Camp


MSK året 07: Tämligen kanon även om det fanns högre förväntningar runt fotbollsgänget


Sjukaste matchen: Årjäng borta i fotbollen omgång 21, vi är på väg ut ur 5:an, 2-4 underläge 17 min kvar Ärjång har friläge från 30 meter, dom missar. Calle,Micke K och Foppa fixar resten, dom tre ligger bakom i princip allt resten av matchen och vi vinner med 5-4, Victor gjorde någon bra sak oxå, lyckades väl med någon räddning själv oxå där på slutet.


Bästa matchen: MSK-Ulvsby 8-3, missade den själv, men en grym insats av innebandy gänget


Profetior inför 08: Fotbollen blir nederlagstippade i 5:an men får en grymt rolig säsong med Allan P vid rodret, slutar 6:a i serien


Innebandy herrarna knäcker Arvika 11 Jan i en stentuffdrabbning och slutar 4:a som nykomlingar, helt okay.

IB damerna krigar på och slutar 3:a i sin serie


Sportåret för övrigt: Dominant 1: Roger Federer Grym, 2: Sebastian Loeb nästan lika grym

SKönaste idrotts svensken: Björn Ferry, han ska få en egen blogg någon dag framöver

Årets tävlingsmänniska: Är inget Anja fan men jäklar vilken tävlingsmänniska

08 har ju en del att erbjuda: Fotbolls Em där tyvärr Sverige blir 3:a i gruppen, Sommar OS i Peking, nice

Bästa film 07: Mr Brooks, very good
Musik Album: Kent-Tillbaka till samtiden
Bäst på TV: På spåret, Oldsberg i like u

Årets absolut sämsta: Semestervädret i västvärmland, långkalsong varning utfärdad
Årets Drink: Vanilla sky tätt följd av väl utforskad Jelzin-fruktsoda-pressad citron-is
Årets jobbigaste: Lördagspasset på Hamnfesten 12-06, jag,Danne och Pär T

Glömde säkert något som jag återkommer till

För egen del var det ett lugnt nyårsfirande och nyårslöftet blir. Måste bli nyttigare ätning och mindre KG, säg till mig om ni ser mig hehe. Bye


Kommentarer
Postat av: tack för mig

tycker nog att första matchen mot I 2 när man vände underläge 2 - 5 efter 2 perioder till vinst med
10 - 5 är bästa matchen.

2008-01-02 @ 06:27:15
Postat av: Roger

Själv tycker ja att en match som ska betecknas som riktigt bra ska vara bra över 60 minuter, första 40 mot I2 va riktigt pissiga, har 6-7 matcher 07 som jag lätt tycker ä bättre än dussinmatchen mot I2. Hade inte I2 dragit på sig sina idiotiska utvisningar hade vi förmodligen loosat t o m

2008-01-02 @ 23:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0