Succé

Kan man benämna a-lagets inledning på säsongen, sex raka vinster och serieledning är facit än så länge. Det jga vill lyfta fram är det suveräna försvarsspelet, 22 insläppta hittills är grymt, Fredda i kassen har ju givetvis stor del i det hela men backarna ska stor cred, är ju trots allt effektiv tid i år så orkar man hålla sig under 5 insläppta per match tycker jag det är kanon. Vi har spelat 18 perioder hittills och enbart förlorat 1, gryyyyyymt starkt. Slutperioden i Årjäng som är enda plumpen i protokollet.

Vore ju grymt kul om vi kunde göra den bästa väst insatsen någonsin i seriesystemet, mycket talar ju för de. Dotteviks 31 poäng säsong 01-02 är ju all time high i väst. Nu är de ju inte bara så att vi ska över 31 poäng utan vi ska även ha Arvika bakom oss när serien summeras, de är ja inte helt säker på att vi har  men de blir tufft för Arvika att ta in 9 poäng och 18 mål på oss.

Efter ett par omgångar av serien gjorde jag en skiss över våra 18 seriematcher, tycker mig ha 10 matcher där vi bör vinna om vi kommer upp i normal standard, sen har vi alltså 8 bonus matcher kvar. Jag tänker inte gå ut med vilka matcher det handlar om som jag tycker vi ska ta men hittills har vi vunnit 3 bonus matcher! Nu är jag ju tämligen säker på att vi kommer tappa poäng i en eller två matcher av dom jag tycker vi bör vinna. De som är jäkligt positivt är ju att vi redan nu vunnit 3 bonus drabbningar. Ska bli intressant å se om vi orkar hålla oss från en svacka innan jul, vi dök ju ned i en rejäl sådan förra säsongen vid denna tidpunkten. Då var de framförallt defensiven som var usel.

Skattkärr till helgen blir minst sagt tufft, dom har inlett serien svagt men gjorde en kanon insats motstarka Karlskoga i helgen och fixade oavgjort.

Fortsättning följer..............



Kommentarer
Postat av: Marcus

MSK! <3

2008-11-10 @ 12:06:15
URL: http://vipbud.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0