Blaskigt

Väder tycker jag, snart lite värme om jag får be.

Hade en osannolik tur med vädret igår iaf, regnade precis hela vägen dit och hem men väl på plats i Göteborg höll de uppe. Sverige gick från bedrövligt till godkänt, faktiskt riktigt bra stundtals i andra.
De va icke lugnt på bussen iaf, inge dåligt rövargäng Peter Berntsson dragit med, jösses. Själv va jag spik nykter.

Idag va de dax för den upphaussade studenten, det har festats i...., ja sen typ augusti tycker jag det verkat som. Klart de är stort å gå ur gymnasiet men aaa mmm ändå liksom.

Kommer ihåg min egen studentdag, jag tyckte inte 2,8 i medel på 3 årig gymnasie utbildning va nå speciellt å fira men de va väl lite släkt hemma å gratulerade å klart det va nice å sluta skolan, till skillnad från dagens firande så hade vi typ 3 studentfester !balen inräknat kanske. Visst va de många som drack hela sista veckan men hur pigga va dom på balen då... sådär. Jag å bästa polaren från gymnasietiden Jonas Bergström dominerade balen fullständigt å efterfesten när vi söp ned Göran Bredberg ska icke glömmas.

Jag satsade ju givetvis på fotbollen å minns att jag stod i mål på en DM match mot Säffle dagen innan studenten, en av anledningarna att jag va bra lugn under veckan. Sen drog jag till Västerås och började jobba 3 dagar efter studenten så de va full fart, lägg därtill att man va mer än måttligt nykär så kan ni förstå att studentveckorna flög iväg.
Mina usla gymnasiebetyg berodde på total avsaknad av studieengagemang, jag gilla idrott och gick helt enkelt in för de.
Problemet va väl att jag hade sanslöst lätt för mig i skolan och behövde väl i princip aldrig plugga nå speciellt de första 9 åren men på Solberga tog de tvärstopp. Shit happens, fast klart man ångrar att man inte gick in för studierna.
Men ingen idé att grubbla över gårdagen för då är de stor chans man missar morgondagen!

Blir lugnt resten av veckan bortsett från lite frilansjobb på AN, en match fredag och lördag. Räknar med att jag får rapportera om hemmavinster för Älgå å AF.

Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0