Årets andra

Vinst mot Skellefte kom ikväll, 3-1 till Lule, historien upprepar sig bröderna Abbott dominerar, Mikael Lidhammar är lekkamrat för tillfället. Vore inte helt fel å va på plats den 24:e september när det smäller nästa gång men då är de premiär match.

Både fotboll å innebandy ikväll, 20 st på innebandyträningen, helt okay.

Harry ha löst medlemskap på Hälsokompaniet, det gillas skarpt men ger mig träningsvärk.

Nu ska jag skriva en historia från verkliga livet hmm vart ska vi börja.
Jag är ju tämligen förknippad med MSK å därmed inte omtyckt av alla människor i alla lägen om man säger så.
En gång i tiden va jag inte speciellt bra vän med en idrottare från väst, fotbollsspelare. Lite alkohol inblandad och de fanns väl några mer faktorer som spelade in men hur som helst så var de väl mer än kyligt en längre tid ända tills vi av någon anledning hade glömt de som va iaf jag, jag vet ju inte hur den andra hade upplevt historien över huvudtaget.

Nu pratar vi mer än gärna när vi träffs och tankar runt träning och idrotten i väst är ju givetvis samtalsämnet, jag är imponerad över tiden och kraften han lägger ned på sin satsning.

Lärdomen av detta är alltså, häng inte upper på sånt som händer på plan när man är i stridens hetta, tacka för matchen å sen är eventuella hårda ord på planen glömda, de är liksom en pusselbit i matchen mot dom man krigar. Va kortsint å försök glöm om nån sakt något, definitivt om det sagts på fyllan.

Personen det handlar om längre upp i texten är om ni inte redan listat ut de L-O Gävert.
Intresserade av å läsa om hans träning så gå in på http://blogg.l-ogaverth.com

Ha de

Kommentarer
Postat av: Calle

Den lista jag ut rätt snabbt faktiskt. L-O är en snäll pojk det som faktiskt borde spela lite fotboll i MSK istället för å harva runt i terrängen...!! Du skulle förmodligen vinna beeptestet iaf L-O (om inte Micke skulle ta det förstås...)!

2009-09-03 @ 07:18:29
Postat av: Rog

L-O skulle ha bra chans med Ezra, Victor i hasorna.

Victor springer som en vinthund varje kväll.

Hoppas du hinner bli bra innan avspark Calle

2009-09-03 @ 09:08:55
Postat av: L-O

Tjena! Ja du är verkligen Mr MSK. Men det är nog inte alltid lätt kan jag tänka. Härligt med de som verkligen lägger ner sin själ i hemmaklubben.



Rätt intressant hur man upplever saker och ting ganska olika egentligen. Kommer ihåg att det var lite tjafs där ett tag för en massa år sen men inget jag reflekterade alls över egentligen. Har förstått i efterhand att det var många som inte gillade mig pga. fotbollen och sen tog de med sig den bilden när de träffade mig på fritiden. Var nog mer vild än tam vissa matcher men jag fick faktiskt aldrig rött kort. Fotboll är enligt mig en av världens hårdaste sporter. Mkt hårdare än hockey enligt Frykblom och han har nog rätt. (Han slutade tidigt med fotboll för han tyckte inte folk gick in 100 % när de väl var med och spelade så han började idrotta på egen hand istället.) För mig var det som att slå på en strömbrytare när matchen blåstes igång och sedan körde man och la inte fingrarna emellan direkt. Vet att de matcherna man verkligen var heltänd på så gick det riktigt bra, oftast för hela laget och vi vann matcher fast vi var uträknade på förhand. Har förstått att motspelare i diverse lag då inte hade det lika lätt. Var ingen rolig motspelare att möta de ggr när man var taggad och antar att många säkert inte gillade den hårda spelstilen. Var nog en otrevlig jävel också. Sen när matchen var slut så var det glömt. Det hörde liksom till. Men kanske var det inte glömt då för alla andra ;-) som hade ont eller var förolämpade…



Vet en kille nu i väst som verkligen går in 110% på planen när han spelar boll men som tur är står han i mål så då blir det inte riktigt samma sammandrabbningar. Men från sidan syns skillnaden att där är en som gör absolut sitt bästa jämfört med många andra på samma plan. Han tog över kaptensbindeln efter mig i FIF. Tror det är fem år sen nu. Åren går...



=) Ska överväga erbjudandet Calle, vore iaf ruskigt kul ska ni veta och jag är alltid sugen på fotboll. Svårt att kombinera olika sporter bara men roligt är bara förnamnet. Löpning och fys är en sak men trixade faktiskt 300 tillslag en dag här på enbart höger fot så nog sitter det kvar lite känsla, det verkar vara som att lära sig cykla. Det var det ingen som trodde om skogsmulle ;-)…



Fan det blev en lång text, ingen som orkar läsa ändå. Vi får ta det nästa gång vi ses. Hade gött boys!



Vi hörs // L-O

2009-09-03 @ 21:59:19
Postat av: L-O

Ingen som vet någon som skulle vara intresserad av att vara lite coachtyp i världens roligaste fotbollslag HMF Falken? Man får såklart en liten ersättnig. Sitter med i styrelsen där och med min uppdragsgivare till träningarna och vi saknar en profil på ledarsida. Som det är nu tränar vi mellan 17.30-19.00 på torsdagar. Inte så många matcher per säsong. Vet ni någon skön person så hör av er //L-O

2009-09-03 @ 22:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0