Zlatan å Nadal

Barcelona spelade ut Arsenal totalt i 60 min men 2-2 ändå. Zlatan visade att han kan sätta dit den, jag avgudar inte Zlatan även om han såklart är unik, tycker han löper för lite för att skapa åt medspelarna men helt klart är han en av världens främsta med boll. Dock är han ingen superavslutare, förutom ikväll då. Barcelona är ruggigt bra btw å går enkelt vidare.

Om inte Zlatan är en kämpe i alla lägen så kan man lugnt säga att Nadal är de, spelar just nu en superb match mot Tsonga, säger bara 0-1 å 30-40 i första set, helt sick!! Nadal vinner bollar som inte finns å har nu 6-3, 2-0 mot Tsonga som spelar förjäkla bra, eller iaf i inledningen.

Svårt att ranka topp 5 i världen just precis nu, tycker de är jämnare än någonsin. Nadal, Federer, Söderling, Roddick. Sen har vi ju formsvaga gänget Murray, Del Potro, Djokovic, Davydenko
Å på dörren knackar, Verdasco, Cilic, Tsonga, Gonzalez, Berdych efter gårdagens match, vilken jäkla missil till forehand! Monfils, Ferrer, Robredo vill nog inte bli bortglömda heller.

Snacka om att Franska öppna blir en höjdare!!

Ja de va de hele såhär mitt i natten.

Kommentarer
Postat av: Rog

6-3,6-2. Okay Nadal är tillbaks! Han har haft en svacka alltsedan Franska förra året men nu är han tillbaks. Vilken atlet!! Gick helt enkelt att bryta Ndals försvarmur å de kommer ju tillbaks hyfsade slag. Nej just nu är nog Nadal nummer ett i världen med Söderling som en av utmanarna

2010-04-01 @ 04:47:00
Postat av: Calle

Sa ju till dig i lördags att han springer en hel del i djupet men han får ju inga bollar. Igår kväll fick han några och vips så var det två mål. Fan va gott åt alla zlatan-skeptiker.

2010-04-01 @ 08:02:37
Postat av: Rog

De jag mena va att han har förbaskat svårt att ta en löpnig som gynnar en medspelare. Alltså man skulle vilja se att han sprang oftare diagonalt och längs med backlinjen. Problemet är ju att han väger 95 kg vilket gör att han såklart inte kan ha Henke Larssons löpschema för då gick han i väggen efter 20 min.

2010-04-01 @ 10:19:33
Postat av: Calle

Som sagt, jag tycker att han oftast iaf tar ganska många löpningar (allt är iofs relativt å nån duracellkanin blir han ju aldrig). De gånger han inte får bollen är väldigt många och de gångerna skapar ju såvitt jag ser det oreda i försvaret han möter... Nu älskar ju jag iofs zlatan så jag kanske är lite partisk...

2010-04-01 @ 12:20:52
Postat av: Robban

inte lite gött att han fick hänga 2 :)

2010-04-01 @ 16:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0