Såja

Lule tog femte segern på sex matcher när man krigade ner Djurgården i deras borg, idag hade man domaren med sig, Wlomer Edqvist som kan rädda liv men som inte är någon höjdare på isen, han harvade bra länge den gode Wolmer innan han kom till eliten.

Marcus Hurtig!! Lägg namnet på minnet, son till legendariska Lasse Hurtig. Första A matchen i Luletröjan och som han gjorde de, 8 minuters speltid, två frilägen plus en skön tackling på Ragnarsson som flämtande fick glida till båset.

Va nere på tidningen å gjorde ett jobb förut, ringde en äldre herre som ville berömma han som gjorde reportaget om Simon Ezra, de va bara å tacka å ta emot, är nog oftare man får ris än ros.

Bartecko, jo idag va han tillbaks på svensk mark min absoluta favvo spelare, snabb som attan på grillorna och distinkt när han väl kommit till friläge, han gör de från skillnad till de flesta andra Elitseriespelarna i full fart och målvakterna hinner oftast helt enkelt inte med. Resten av säsongen håller jag helt enkelt på Lule och Bartecko.

Ser fram emot de tre kommande dagarna eller iaf fredag och lördag, rädd för att jag kanske är sliten på söndag, beror väl lite på hur den jäkligt viktiga A matchen går på lördagen.

Träningsfri dag, de behövde mina ben, imorn är de på de igen! Have a nice weekend!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0