Heeeej

Hoppas allt är bra där ute! Våren är på g, inte med stormsteg direkt men ändå, ett säkert vårtecken är hockeyslutspelet å här kommer mina kvartsfinalstankar. Måste bara skriva några rader om de svenska domarna, stundtals under serielunken har de varit extrem nolltolerans med utvisning för precis allt, men när säsongens viktigaste match spelades i lördags uppe i Luleå va de plötsligt nya regler som gällde, 5 utvisningar på hela matchen, det va ständiga hakningar å interderence situationer åt båda håll och de är väl den domarnivån vi får se i slutspelet, alltså betydligt mindre utrymme för lirarna.

Skellefteå-FBK  4-2

Skelefte har överraskat stort på mig, Särkijärvi har verkligen fått ut max och på hemmais är man svåra att ha att göra med. Klara för slutspel tidigt och man har verkligen kunnat ladda för slutspelet.
FBK har varit upp å ned, vissa matcher rent ut sagt usla. Målvaktssidan är ett stort problem i nuläget, känns även som en del av utespelarna har haft problem efter OS uppehållet, i vilket skick är Bartecko?? Gjorde tydligen ingen glad i lördags. Oviss matchserie men jag sticker ut hakan å säger att FBK får respass. Har fått äran att åka å bevaka FBK åt AN på måndag, ska bli kul att placera sig vid sargkanten med en kamera på en slutspelsmatch.

HV 71-Timrå 2-4

Att tippa att serieettan skall åka ut mot serieåttan kan ju givetvis verka helt idiotiskt men HV har gått knackigt sista 2 månaderna men man har ju givetvis en väldigt hög kapacitet. Timrå kommer in i slutspelet med högt självförtroende, ELVA raka matcher utan förlust i ordinarie tid. 28 Januari var senaste gången man kammade noll poäng i en match. Lindbäck är grym i målet och ja vinner Timrå första matchen imorgon då tror jag man storskräller!

Djurgården-Brynäs 4-3

Enormt svårtippat, DIF är ju säsongens lag under hårde Hardys styre! Nu väntar täta jobbiga Brynäs med Markström i kassen, tror DIF reder ut detta men de kommer säkert bli ett par suddenmatcher på vägen.

Linköping-Frölunda 4-2

Denna är ju oxå bussvår men Frölundas försvarsspel är stundtals för virrigt å detta kommer Hlavac å Hlinka å utnyttja, tror LHC har mörkat sin form bäst av lagen inför slutspelet, tror vi kommer få se ett helt annat LHC närmsta veckorna och till slut står man som svenska mästare enligt mig!

Så nu är de bara å släppa pucken å blåsa igång!


Kommentarer
Postat av: Calle

De tipsen känns väl inte helt klockrena direkt. FBK vinner över Skellefteå då SAIK har överpresterat tills nu enligt mig, tror inte de kan slå FBK över sju matcher faktiskt, 4-2 till FBK. Sen vinner HV över Timrå med 4-1. De andra två instämmer jag i tipsen över vilka som går vidare. Tror att HV tar hem alltihopa även om jag inte vill det....

2010-03-17 @ 13:13:24
Postat av: Rog

Blir intressant å se, tycker mig inte hitta någonting som talar för FBK faktiskt, speciellt inte efter å ha pratat med en som har säsongskort å bevittnat hemmamatcherna.



Timrå är ett långskott helt klart men den som lever får se.

2010-03-17 @ 14:01:32
Postat av: B Arvid

Saknade ett tips vad gäller kval:



Arvika - Mariestad/Lockerud OMG 1 o 2 /innebandy/

2010-03-17 @ 16:41:45
Postat av: Rog

Lugn nu Arvid, man måste spara lite på de goda karamellerna. Analysen dyker upp, kanske redan ikväll, i god tid iaf de kan jag lova

2010-03-17 @ 20:48:19
Postat av: Allan

När är de arvika spelar ? vore skoj å se

2010-03-17 @ 23:06:39
Postat av: Rog

Lördag kl 17

2010-03-17 @ 23:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0