Nu så

Alla innebandyälskare, här kommer min analys på kvalmatchen, Arvika-Lockerud.

För de första tror jag inte riktigt stans mer allmänt sportintresserade förstår vilket ruggigt bra lag Arvika har. För 3-4 år sedan va stans bästa utspridda i DIF,MSK å Arvika, nu är i princip de bästa samlade i Arvika, jag är HELT övertygad om att Arvika med lätthet hängt kvar i årets division II.

Värmland är ett starkt innebandylandskap, de har man tydligt märkt på cuper där vi med MSK mött lag utifrån och vunnit mot division II lag flertalet gånger och tror sällan vi loosat mot ett div 3 lag, jo en gång mot Odelberg/Guistavsberg men de va så ini bomben bra och lekte sig sedan upp i seriesystemet. Även Arvika har med stor lycka deltagit i utomsocknes cupet, t e i Göteborg i våras.

Västergötland är ett landskap där definitivt fotbollen är sport nummer ett, sen hur de är i Mariestad kan jag inte svära på men Andreas Andersson är iaf därifrån, blink!!

Lockerud har ett ungt lag med ett fåtal över 22 år, en riktig poängkung i Mattias Kongstad som pytsat in 74 points, sedan har de "bara" 3 till som gjort 24 pinnar eller mer och de har spelat 20 seriematcher.

Arvika med 18 spelade matcher har 7 spelare mellan 28 och 44 points å då har ändå Tompa och Tobba varit skadade en del.

Nej in med Gustavs kedja mot Kongstad så fixar sig detta.

Hörde att Kenny skulle stå på lördag, känns lite märkligt sett över längre tid men jag har ju givetvis inte koll på dagsformen men jag hade helt klart ställt Fredda.

Skulle gärna se Fredriksson, Kicken å Tompa ihop, Lundberg, Tobba å Gustav i andra och en krigar  kedja som tredje som kan gå in å jobba steeeeenhårt.

Men som sagt jag är HELT säker på att Arvika är numret för stora för Lockerud och jag tippar 9-5.

Själv missar jag matchen då jag befinner mig i Mölndal, på basket, men good luck!!


Kommentarer
Postat av: Kjempe

Tror det kan bli en svår match, Arvika har ju inte haft så jätte lätt mot topplagen i trean förlust mot exempelvis ett bra försvarande hultsberg, sen jämna matcher mot skattkärr!! Men väldigt svårt att tippa vet nada om lockerud! Tror dock på arvika vinst, känns som att dom har en bredare trupp med många målgörare!

2010-03-20 @ 10:50:23
Postat av: Jonte

det är nog kört lockerud har tagit full pott hemmavid nått o bita i arvika

2010-03-21 @ 09:55:43
Postat av: Rog

Tror helt klart Arvika har chansen, blir säkert tight värre

2010-03-21 @ 20:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0