17 dar kvar

Till fotbolls VM, satan va bra fotboll som skall avnjutas! Lagerbäck startade sitt Nigeria med en 0-0 match idag, härligt då vet vi vad som väntar där och Svennis lär få respass med Elfenbenskusten skulle jag tro, Portugal å Brasilien tar vidare platserna!

Evald vill ha fler listor, jösses inte lätt detta. Bästa spelarna jag lirat ihop med, okay jag gör ett försök, kommer inte rangordna dom men de kommer ett gäng här.

Peter "Netto" Eriksson Tillberga fotboll, smal gänglig men vilket bollsinne, spelade i VSK som 20 åring men orkade inte satsa vidare.

Björn "Bobo" Manholm, MSK fotboll, oerhört lovande med en blick för spelet som hette duga, undrar hur bra han kunde blivit om han satsat? Blev väl inge mer fotboll för han efter att han drog norrut å studerade.

Mikael Eriksson, MSK fotboll, backbjässen som prövade i Karlstad BK i näst högsta serien men otur med skador gjorde att han kom till MSK via IFK Arvika, löljigt bra på skallen å skapligt stak i närkamperna

Calle Nilsson, MSK fotboll å innebandy, vet vart motståndarmålet är beläget, ögon i nacken. Kungen av PP å kan detta med att lägga fram passningar i fotboll.

Anders Mossberg, MSK fotboll, grym som mittback men gjorde säg även bra som forward i femman på tidigt 90 tal.

Jimmy Persson, MSK innebandy, tunneln på Bazze å sedan stenhårt skott i nättaket i derby 97 räcker lång, glömmer aldrig de målet, vi torska till slut å vill minnas att jag gjorde en riktigt bra match i kassen, typ 5-2

Anwar Affa, Tillberga fotboll, 1,60 lång vänsterback, som va precis överallt. Såg på deras hemsida att han spelar än, ska sticka ut å kolla på dom när de passar. David Curtolo spelar oxå i klubben, va ju en supertalang som gick från Aston Villa till div 5 numera hehe.

Lars "Taikon" Johansson, MSK fotboll, lite vek men jäkligt duktig, har för mig han gjorde alla 5 målen i en match mot Älgå när vi vann div 6 under Ingemar Grahns ledning typ 90

Per Ryman, BSK fotboll, ja vad ska man säga, vi slutade typ fyra i sexan med Brunskog å jag tror inte vi tappade många poäng när Per va med, gjorde nog min bästa säsong som målvakt de året och blev utsedd till lagets bästa spelare då året, 95 skulle jag tro. Per borde dock haft de

Tobben Westby, BSK fotboll. Mer teknisk än bror sin och ett sjujäkla skott. Dock ständiga ljumskproblem.

Stig Pettersson, BSK fotboll, Va ruggigt bra när han var som bäst. Tränar numera ÄLgå som ni vet.

Robert Andersson, MSK fotboll, löjligt bra men tyvärr pajade han knät typ andra matchen i MSK. så jäkla surt.

Mikael Karlsson, MSK fotboll, lurigare forward får man leta efter, timing som få.

Thomas Fredriksson, MSK innebandy, jo jag spela faktiskt ihop med honom, jag spelade till mig en ordinarie backplats första hösten Ädelby tränade oss. Sen blev de operation vid nyår å sen good night hehe. Fredriksson hade det lilla extra, det såg man direkt från första stund.

De va ett axplock, natti!

Kommentarer
Postat av: diffarn

hej roger, hoppas du fortsätter skriva om vm i fotboll mm nu. Msk hoppas vi alla ordnar sig bra det kan för ! alldeles för möe hjärta i den klubben för att nåt illa ska behöva hända, men det gör det nog inte. Rock on i västerås ! 7 mvh Dif

2010-05-28 @ 19:58:08
Postat av: Wonder

D va dåligt med bloggandet nu Roger!

2010-06-01 @ 05:26:48
Postat av: Bobo

Du är väl för snäll du Roger. Och du har så rätt, ingen mer fotboll för mig efter norrflytten. Bara en studentturnering o jävlar va kul det var, tror aldrig jag gjort så många tunnlar någonsin.

2010-06-09 @ 20:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0