Tjabba

Sorry de va ett tag sen, har t o m fått skäll av Rob för att jag inte ger honom något å läsa.

Flyttade till Västerås i mitten av veckan å i helgen har jag bara slappat å tränat, varit i solen å kollat sport på tv.
Hade introduktion i fredags och imorgon är de dax att dra igång på allvar, startar med en eftermiddagsvecka, ska bli kul å gå te jobb igen även om man säkerligen kommer va sliten, enligt schemat är man på jobbet 8 tim å 20 min imorgon varav 50 min ä rast, lite mindre rasttid än på gjuteriet får man lov å säga men lite mer motiverande jobb oxå!

Jag ha alltid sagt att Maradona är bäste bollparkarn genom tiderna men nu är Messi på väg å glida förbi, men han måste lycka i landslaget i VM oxå, sen så. Men hur lätt är de å lyckas där då när nämnde Maradona är en pajas som förbundskapten.

Zlatan är givetvis inte dålig men han passar inte in i Barca, jag väljer Pedro framför Zlatan 7 dar i veckan!!

Såg Tyskarna i hockey igår mot Ryssarna, vilken frenesi, enkelt spel å rakt på mål, de kunde lika gärna vunnit. Så vill iaf jag att hockey ska spelas!!

Sverige i hockey VM nja, känns lite för individuellt, ingen maskin liksom!

Vi åkte på torsk med MSK med 4-2 mot Edsvalla i torsdags i en match där de mesta gick emot oss kan man lugnt säga, nya tag mot K/K på fredag men då befinner jag mig på lagret å är skapligt nervös kan jag tänka mig hehe.

Nadal är bäst i världen på grus!! Punkt slut, nu vänder väl Fedex matchen bara för de hehe 6-4, 3-2 å egen serve nu.

Ser tungt ut för oss i innebandyn, Arvika misslyckades fullständigt med värvningar utifrån och får gå på krisplanen, ta våra bästa vilket gör att de inte blir lätt att skrapa ihop ett div 2 gäng!! Jag hade ju såklart hoppats på 2-3 bra spelare utifrån i Arvika och ett samarbete men de är å bara å bita i de sura äpplet. Vi kan ju slå oss för bröstet då förmodligen 6 av Arvikas 11 viktigaste spelare till vintern spelade i MSK i Mars 2009.

22 grader å sol i Västerås igår, herregud va efterlängtat.

Messi placerar in 3-0 i öppen kasse!! Gött Barca!! Då kan man byta till Sverige-Kanada då.

Va tänkt å gå på Syrianska Kerburan mot Östersund förut, har 5 min cykelväg till arenan men blev inget, småruggigt ute idag, borde kanske gått, 5-1 seger men nästa måndag är de storderby mot VSK å då ska jag va där!

Blev ett långt inlägg, hoppas ni inte somnade!

Kommentarer
Postat av: Calle Nilsson, Mangskog VÄRMLAND

Håller med Robban, det va fan på tiden att man får läsa nåt...!

2010-05-17 @ 08:48:29
Postat av: Robban

Tack roger!

2010-05-17 @ 16:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0